Na płyciePakiet zabezpieczeń

    Pakiet zabezpieczeń

    Steganos Privacy Suite 18 to zestaw narzędzi, w którym znajdziesz bezpieczny wirtualny sejf, menedżera haseł, niszczarkę plików i moduł zacierający internetowe ślady. Program ochroni dane oraz prywatność.

    Pakiet zabezpieczeń

    Pakiet pozwala zabezpieczyć poufne dane oraz obszary systemu narażone na wyciek informacji. Privacy Suite dba o wygodę i bezpieczeństwo podczas logowania do serwisów internetowych – zapamiętuje nazwy użytkownika oraz przypisane do nich hasła i samoczynnie uzupełnia niezbędne informacje. Dzięki niszczarce pliki, które zdecydujesz się usunąć, zostają bezpowrotnie wymazane. Współpraca z popularnymi dyskami internetowymi Dropbox, OneDrive i Dysk Google zapewni bezpieczeństwo plikom przechowywanym w chmurze.

    Instalacja wirtualnego sejfu

    Moduł Safe tworzy na dyskach lokalnych oraz dyskach internetowych (Dropboksie, Dysku Google i OneDrive) wirtualne sejfy i szyfruje zapisywane tam dane. Możesz w nich przechowywać pliki i poufne informacje, mając pewność, że nikt niepowołany nie dostanie się do nich.

    Krok 1

    W oknie głównym kliknij ikonę <Safe> (1). W otwartym w ten sposób module naciśnij Create a new safe i z rozwiniętego menu wybierz polecenie <Create>. Wywołasz ekran Setting up a Safe (1) – wybierz w nim np. opcję Cloud Safe (2). W kolejnym oknie wskaż dysk sieciowy, z którego korzystasz, np. (3).

    Obraz
    Obraz

    Krok 2

    W polu <Description> wpisz nazwę tworzonego dysku, np. Bezpieczny OneDrive, przyporządkuj mu literę, np. O, i kliknij Next. W kolejnym etapie za pomocą suwaka określ rozmiary sejfu. Przejdź dalej.

    Obraz

    Krok 3

    W polach New password wprowadź dwukrotnie hasło, które będzie chronić zgromadzone na dysku pliki, i kliknij Next. Wirtualny sejf zostanie utworzony i wyświetli się okno z informacją, że dysk gotowy do pracy. Naciśnij Finish.

    Obraz

    Krok 4

    Po powrocie do okna głównego zobaczysz ikonę dysku Bezpieczny OneDrive. Najedź na nią kursorem myszy, z menu wybierz Open> i podaj hasło dostępu. Od tej pory dysk jest widoczny w systemie dla wszystkich aplikacji jako Dysk wymienny (O:).

    Obraz

    Krok 5

    Aby utworzyć sejf na dysku komputera, w oknie modułu Safe najedź kursorem myszki na ikonę Create a new Safe, z menu wybierz Create i w oknie Setting up a Safe kliknij Safe (4). Następnie postępuj tak, jak opisaliśmy w krokach 2-4.

    Kieszonkowy sejf USB

    Moduł Portable Safe (sejf przenośny) umożliwia bezpieczne przenoszenie poufnych danych na pamięciach USB.

    Krok 1

    Umieść pendrive’a w porcie USB, następnie w oknie głównym wybierz Portable Safe (5). Wyświetli się okno, w którym należy wskazać podłączoną pamięć (jeśli nie jest ona widoczna, kliknij Refresh i Next.

    Obraz
    Obraz

    Krok 2

    W kolejnym etapie za pomocą suwaka określ rozmiary tworzonego sejfu i przejdź dalej Next. Następnie dwukrotnie wpisz hasło główne w polach New password i wciśnij Next. Przypisz dyskowi literę i ponownie kliknij Next.

    Krok 3

    Pojawi się okno z informacją, że dysk jest gotowy do użycia. Naciśnij Next i Finish. Aby uzyskać dostęp do przenośnego sejfu, wyświetl zawartość pendrive’a i uruchom plik usbstarter.exe. W wywołanym oknie wciśnij ikonę z sejfem, przyporządkuj mu literę i naciśnij OK. Wprowadź hasło i kliknij OK, a przenośny sejf zostanie otwarty. Po zakończeniu pracy zamknij sejf, wciskając przycisk z symbolem otwartego sejfu.

    Obraz

    Ukrywanie plików przed niepowołanymi osobami

    Moduł Crypt&Hide (zaszyfruj i ukryj) pozwala zablokować dostęp do wybranych plików przez ich zaszyfrowanie lub ukrycie w „pliku nosicielu”, np. obrazku JPG lub nagraniu WAV.

    Krok 1

    Kliknij ikonę Crypt&Hide. W wyświetlonym oknie dodasz do listy pliki, które chcesz ukryć. W tym celu kliknij Add file, by dodać pojedyncze pliki, lub Add folder, by wskazać zawartość całego katalogu. Dodane elementy zostaną wyświetlone na liście.

    Obraz
    Obraz

    Krok 2

    Do wyboru masz dwie możliwości, pierwsza to szyfrowanie danych. Wciśnij Save as, w standardowym oknie dialogowym nadaj nazwę zaszyfrowanemu plikowi EDF i wskaż katalog docelowy. W kolejnym oknie wprowadź hasło i naciśnij OK.

    Obraz

    Krok 3

    Aby wyodrębnić zaszyfrowane dane, otwórz okno modułu Crypt&Hide, naciśnij Open, wskaż plik EDF i wpisz hasło dostępu. Wyświetli się lista plików w archiwum. Wybierz te, które chcesz wyodrębnić, kliknij Extract files i zdecyduj, gdzie mają zostać zapisane.

    Obraz

    Krok 4

    Drugą metodą ochrony poufnych danych jest ich ukrycie wewnątrz innego pliku, nosiciela. W tym celu umieść na liście pliki przeznaczone do ukrycia (patrz krok 1). Następnie kliknij przycisk Hide i w standardowym oknie dialogowym wskaż plik, który będzie nosicielem – może to być obrazek formatu JPG lub BMP albo plik audio WAV. Wpisz hasło dostępu i wciśnij OK.

    Krok 5

    Aby odzyskać dane z pliku nosiciela w oknie modułu Crypt&Hide wybierz Open i wskaż plik, w którym ukryłeś tajne dane, wprowadź hasło i kliknij OK. Pliki zostaną wyświetlone na liście. Zaznacz je i wciśnij Extract files.

    Szyfrowanie e-maili

    Dla wielu użytkowników ważnym zagadnieniem jest prywatność korespondencji, zwłaszcza biznesowej. Moduł E-Mail Encryption zajmuje się szyfrowaniem treści i załączników poufnych e-maili tak, aby nikt niepowołany nie mógł ich odczytać. Z funkcji mogą jedynie skorzystać osoby używające programu Microsoft Outlook. Po uruchomieniu modułu należy pobrać i zainstalować darmową wtyczkę do tego klienta pocztowego.

    Gromadzenie loginów i haseł

    Moduł Password Manager przechowuje dane logowania do serwisów online. Może też zabezpieczać numery PIN kart kredytowych i adresy ulubionych stron WWW.

    Krok 1

    Po uruchomieniu modułu Password Manager pojawi się okno menedżera. Aby utworzyć chronioną bazę danych, z menu File wybierz New. W oknie wpisz nazwę tworzonej bazy, np. n i kliknij OK. Wyświetli się kolejne okno – dwukrotnie wprowadź w nim hasło mające chronić bazę przed niepowołanymi osobami i wciśnij OK. Powrócisz do okna głównego. Nazwa utworzonej bazy widoczna jest na liście.

    Obraz
    Obraz
    Obraz

    Krok 2

    Do przeglądarki internetowej doinstalować możesz rozszerzenie, dzięki któremu będziesz mógł automatycznie dodawać do bazy programu nowe wpisy, a także logować się do ulubionych serwisów (np. poczty webmail) bez używania klawiatury.

    Krok 3

    Ikona dodatku wyświetla się w prawej części górnego paska narzędziowego przeglądarki i daje dostęp do menu rozwijanego. Aby dodać do bazy pierwszy wpis, załaduj stronę logowania do poczty i wypełnij pola adres e-mail i hasło. Nie loguj się jeszcze – kliknij ikonę dodatku i wybierz Save form to keychain. Wyświetli się okno z proponowana nazwą wpisu – kliknij dwukrotnie OK.

    Krok 4

    W programie Privacy Suite, w oknie modułu Password Manager, wybierz zakładkę Passwords i rozwiń na liście dodany element. Zobaczysz rekord zawierający dane logowania do twojej poczty.

    Obraz

    Krok 5

    Wróć do okna przeglądarki stron WWW. Zamknij stronę logowania do poczty, a następnie wywołaj ją ponownie. Gdy tylko otworzy się, pola e-mail i hasło zostaną automatycznie wypełnione danymi z bazy. Wystarczy kliknąć przycisk Zaloguj się.

    Obraz

    Krok 6

    Jeśli nie chcesz korzystać z automatycznego wypełniania pól, odznacz opcję Fill forms automatically. Od tej pory gdy będziesz chciał wypełnić pola logowania, będziesz musiał wybrać Fill form now. Oprócz wyżej opisanych, jest też polecenie , pozwalające umieścić adres aktualnie otwartej strony w bazie programu w zakładce Private Favorites.

    Obraz
    Obraz

    Krok 7

    Polecenie Close and secure keychain pozwala zamknąć bazę danych programu. O zamknięciu bazy informuje obramowana na czerwono ikona menu.

    Zacieranie internetowych śladów

    TraceDestructor to moduł przeznaczony do usuwania z dysku śladów, które pozostawia przeglądarka stron WWW. Aby z niego skorzystać, w oknie głównym kliknij ikonę TraceDesctructor. Okno narzędzia jest podzielone na zakładki, każda z nich daje dostęp do grup plików, które mogę zawierać prywatne informacje. W zakładce Browser znajdują się grupy plików z poufnymi danymi zapisywanymi przez zainstalowane w systemie przeglądarki stron WWW, np. Internet Explorera czy Firefoksa. Jeśli chcesz oczyścić pamięć podręczną przeglądarki i historię odwiedzanych stron, zaznacz Temporary Internet Files i <bHistory data, kliknij Execute now i potwierdź decyzję, naciskając Yes. Następnie kliknij OK. W ten sam sposób możesz usuwać ślady pozostawione w plikach systemowych (zakładka Windows-Traces) oraz pliki, w których poufne dane przechowują aplikacje pakietu Microsoft Office (Office).

    Obraz

    Wybrane dla Ciebie