AktualnościPopularność NFT rośnie

Popularność NFT rośnie

W mijającym roku do wyszukiwarki Google'a częściej wpisywaliśmy hasło „NFT" niż „krypto".

Popularność NFT rośnie
Źródło zdjęć: © Adidas

Duże marki w cyfrowym świecie

NFT (Non-Fungible Token – niewymienne tokeny), czyli unikalne zasoby cyfrowe lub przedmioty kolekcjonerskie, których wyjątkowość jest potwierdzana z wykorzystaniem technologii blockchain, wywołały w mijającym roku spory szum. Szybko zmieniły się z niejasnego i zarezerwowanego dla geeków pojęcia w jeden z najbardziej pożądanych elementów cyfrowego świata.

Twardym dowodem na rosnące zainteresowanie niewymiennymi tokenami są wyniki Google Trends, zgodnie z którymi po raz pierwszy liczba wyszukiwań terminu „NFT" przerosła liczbę zapytań o słowo „krypto". Wyniki te odbijały życiowy trend – rynek kryptowalut w ciągu ostatnich kilku tygodni zaliczył spadek liczby transakcji, natomiast sprzedaż NFT systematycznie rosła. Jak wynika z danych ujawnionych w listopadzie, wielkość sprzedaży na platformie aukcyjnej OpenSea wzrosła do ponad 10 miliardów dolarów, czyli aż o 14 500 procent w porównaniu z 2020 rokiem.

Wzrost sprzedaży tokenów NFT, inwestycyjnego hitu kryptoświata w 2021 roku, będzie trwał w przyszłym roku. Do cyfrowej przestrzeni NFT, oprócz artystów i celebrytów, zaczną wchodzić kolejne duże marki. Przypomnijmy, że Adidas właśnie zaprezentował linię ubrań nazwaną „Into the Metaverse", sprzedawaną jako NFT. Na pierwszych transakcjach cyfrowych zarobił ponad 22 miliony dolarów.

Wybrane dla Ciebie