Razer pomoże... robić gry z AI. Firma stworzyła pakiet narzędzi dla developerów
Narzędzia wchodzące w skład pakietu Razer AI Game Developer Tools zostały opracowane w celu wsparcia nie tylko developerów pracujących nad grami komputerowymi, ale i samych graczy.
Opracowane przez Razera oprogramowanie jest odpowiedzią na wyzwania stawiane przez dzisiejsze realia, a płynna integracja ze sztuczną inteligencją ma znacznie ułatwić życie wielu osobom pracujących nad grami wideo. Tytułowe narzędzia, obecnie w postaci Razer Game Assistant oraz Razer QA Companion, wchodzą w skład WYVRN – "ekosystemu gier nowej generacji opartego na sztucznej inteligencji i zaprojektowanego z celu przyspieszenia oraz zrewolucjonizowania tworzenia gier".
Razer i nowe, bazujące na AI narzędzia dla twórców gier
Razer Game Assistant, czyli pierwszy z programów, posługuje się AI, by zapewnić użytkownikowi przydatne wskazówki w czasie gry, a także porady dostarczane po jej zakończeniu. Prócz tego aplikacja pozwala uzyskać wgląd w wydajność naszego sprzętu, a nawet zapoznać się z zaleceniami ekspertów. Wedle producenta softu, "szkolenie na podstawie danych specyficznych dla gatunku gry oraz integracja bezpośrednio z rozgrywką, poprawia wrażenia gracza i zapoczątkowuje nową erę interaktywnych gier wspieranych przez sztuczną inteligencję".
Nie wiadomo, jakie gry obsłuży Razer Game Assistant, acz w ich gronie z pewnością znajdzie się League of Legends, które zostało wykorzystane do przedstawienia możliwości opisywanego softu, pierwotnie zaprezentowanego jako Project AVA w trakcie targów CES 2025.
Drugim z nadchodzących narzędzi Razera jest QA Companion. Zdaniem swoich twórców, to oparte na sztucznej inteligencji oprogramowanie do zapewniania jakości (czyli właśnie tytułowe QA, ang. quality assurance) jest w stanie zrewolucjonizować testowanie gier. Funkcjonuje ono jako swoisty inteligentny asystent i automatycznie wykrywa oraz rejestruje wszelkiej maści błędy, awarie oraz napotkane problemy z wydajnością. Razer QA Companion zostanie udostępniony jako wtyczka do silników Unity, Unreal oraz tych niestandardowych, bazujących na języku C++.
Amerykańskie przedsiębiorstwo pochwaliło się również tym, że przygotowane zawczasu szablony dostosowane są do różnych gatunków gier i nie tyle eliminują, ile zauważalnie zmniejszają potrzebę ręcznego pisania skryptów. Płynna integracja narzędzia ma pomóc w zwiększeniu wydajności wykrywania błędów i nieco odciążyć zespoły odpowiedzialne za kontrolę jakości, co w praktyce powinno przełożyć się na skrócenie cyklu rozwoju produkcji oraz poprawę jej ogólnej jakości.
Na osobną wzmiankę zasługuje nawiązana przez Razera współpraca z Side – globalnym dostawcą usług gamingowych. Ma ona na celu opracowanie zaawansowanych narzędzi do zautomatyzowanego testowania i zbadanie nowych metod automatyzacji procesu kontroli jakości.
Kiedy premiera?
Razer udostępnił już swoje nowe programy wchodzące w skład AI Game Developer Tools wybranym studiom AAA i niezależnym, które obecnie testują ich działanie oraz możliwości. Mimo to firma postanowiła jeszcze bardziej rozszerzyć program, w związku z czym narzędzia zostaną udostępnione za pośrednictwem infrastruktury AWS.
Obie aplikacje już wkrótce będą dostępne na AWS Marketplace, a chętni developerzy otrzymają okazję, aby się z nimi zapoznać i na własnej skórze sprawdzić, czy sztuczna inteligencja rzeczywiście jest w stanie ułatwić ich pracę. Co prawda w pierwszej kolejności Razer zdecydował się odciążyć testerów, a nie programistów i grafików, niemniej niewykluczone, że i na nich przyjdzie pora.
Jakub Dmuchowski, dziennikarz pcformat.pl