Rośnie wartość rynku cyfrowych produktów
Sam tylko App Store zarabia na aplikacjach miliard dolarów tygodniowo.
To znakomita wiadomość dla koncernów technologicznych: z roku na rok jesteśmy coraz bardziej chętni do kupowania aplikacji – i to, co ciekawe, w systemie subskrypcji. Świadczy o tym raport opublikowany właśnie przez firmę SensorTower.
Wielkim wygranym w batalii o uwagę klientów cyfrowych produktów jest Apple. W ubiegłym roku App Store odwiedzało ponad pół miliarda osób tygodniowo i w skali roku zostawiły w nim niebagatelne 54,2 miliarda dolarów.
Koncern ogłosił niedawno, że deweloperzy rozwijający aplikacje App Store od 2008 roku zarobili ponad 155 miliardów dolarów. Ponad jedna czwarta tej sprzedaży miała miejsce w ubiegłym roku. Wtedy to wydatki użytkowników App Store wzrosły o 16% w stosunku do 2018 roku, kiedy to wynosiły 47 miliardów dolarów.
Trend jest widoczny nie tylko w App Store – również Google Play odnotował wzrost przychodów, chociaż suma wygenerowana przez iOS była o 85% większa niż 29,3 miliardów dolarów zarobionych na Google Play.
– Wszyscy mamy smartfona w kieszeni i to właśnie napędza wzrost mobilnego handlu i rynku e-commerce. Możesz dosłownie wymyślić, czego potrzebujesz, i znajdziesz to w tym samym momencie – mówi Jason Woosley, wiceprezes ds. produktów i platformy handlowej w Adobe. Jego zdaniem ten trend będzie ciągle przyspieszał w miarę rozszerzania się mobilności na nowe urządzenia i tryby dostępu do internetu.
Dodatkowo coraz więcej programistów oferuje możliwość wypróbowania ich aplikacji przed zapłaceniem za pełny zestaw funkcji, co dodatkowo napędza rynek cyfrowych produktów.