Twórcy lalki Barbie sięgają po sztuczną inteligencję. Nietypowa współpraca OpenAI i Mattel
Umowa podpisana przez Mattel i Open ma "wnieść nowy wymiar innowacji i magii opartych na sztucznej inteligencji do kultowych marek Mattel", w tym Barbie.
O nawiązaniu współpracy z Mattel, zabawkowym gigantem, który funkcjonuje na rynku już od przeszło 80 lat, OpenAI poinformowało za pośrednictwem wpisu na swoim blogu. Dzięki dostępowi do technologii start-upu, Mattel "chce na nowo wyobrazić sobie, w jaki sposób fani mogą doświadczać i wchodzić w interakcje z cenionymi przez siebie markami, starannie dobierając rozwiązania, aby zapewnić pozytywne, wzbogacające doświadczenia".
OpenAI nawiązało współpracę z Mattel i jego markami
Pierwszym etapem partnerstwa jest wdrożenie przez tytułową korporację ChatGPT Enterprise. Czatbot ma znaleźć zastosowanie operacjach biznesowych, jak również wspomóc firmę w usprawnianiu i rozwoju jej produktów, a nawet "stymulować innowacje". Sztuczna inteligencja posłuży także pomocą podczas sesji burz mózgów dotyczących nowych zabawek oraz do pogłębiania relacji z fanami marek z portfolio Mattel.
Każdy z naszych produktów i doświadczeń ma na celu inspirowanie fanów, dostarczanie rozrywki i wzbogacanie życia poprzez zabawę. Sztuczna inteligencja może rozwinąć tę misję i poszerzyć zasięg naszych marek na nowe i ekscytujące sposoby. Nasza współpraca z OpenAI pozwoli nam wykorzystać nowe technologie, aby umocnić naszą pozycję lidera w dziedzinie innowacji i na nowo wyobrazić sobie nowe formy zabawy.
Mimo wszystko szczegóły umowy zawartej pomiędzy przedsiębiorstwami pozostają nieznane i na ten moment publika dowiedziała się jedynie, że Mattel wykorzysta wspomnianego ChatGPT Enterprise. Na pierwszy namacalny efekt współpracy amerykańskich gigantów przyjdzie nam jeszcze nieco poczekać, acz w sieci nie brak już spekulacji dotyczących tego, czym się on okaże. Niektórzy liczą na lalkę Barbie napędzaną sztuczną inteligencją, inni zaś na zupełnie nowy rodzaj zabawki, który wykorzysta potencjał tej technologii w niespotykany dotąd sposób.
Jakub Dmuchowski, dziennikarz pcformat.pl