AktualnościUE ureguluje reklamy w internecie

    UE ureguluje reklamy w internecie

    Unijne prawo ograniczy wykorzystywanie wrażliwych danych do profilowania odbiorców reklam internetowych.

    UE ureguluje reklamy w internecie
    Źródło zdjęć: © geralt – Pixabay

    Kierowanie reklam w sieci będzie ograniczone na terenie Unii Europejskiej?

    W miniony czwartek (20 stycznia 2022 r.) w Parlamencie Europejskim zatwierdzono projekt ustawy ograniczającej możliwość używania przez firmy big tech szczegółowych danych użytkowników do kierowania reklam. Przepisy mają dotyczyć informacji dotyczących preferencji seksualnych, rasy i wyznania. Projekt zatwierdzono 530 głosami przy 78 przeciw i 80 wstrzymujących się.

    Na podstawie nowych przepisów wielkie platformy internetowe będą musiały wprowadzić usługi umożliwiające użytkownikom łatwe wycofanie zgody na śledzenie i gromadzenie informacji. Autorzy regulacji chcieliby także, aby u dużych usługodawców istniały mechanizmy umożliwiające proste zgłaszanie nielegalnych treści i skuteczne wywieranie presji ich usuwania.

    Ile big tech zapłaci, jak się nie posłucha?

    W ustawie znajdą się także przepisy o zakazie kierowania reklam do nieletnich oraz stosowania złych praktyk w postaci wyłudzania zgód na udostępnianie danych osobowych. Na podmioty nieprzestrzegające nowych regulacji będzie można nałożyć karę w wysokości do 6 proc. globalnego przychodu.

    Wybrane dla Ciebie