InternetWysoka pozycja

    Wysoka pozycja

    Choć WordPress jest przyjazny wyszukiwarkom internetowym, warto zadbać o osiąganie lepszych wyników dzięki wtyczkom wspomagającym optymalizację wpisów pod kątem pozycjonowania. Pokazujemy, jak zainstalować takie rozszerzenie i jak z niego korzystać.

    Wysoka pozycja

    Dla wszystkich, którym zależy na dobrym pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach internetowych, zwłaszcza w Google’u, niezbędną pozycją jest wtyczka Yoast SEO, która wspomaga poprawianie widoczności w sieci. Niezależnie od tego, czy prowadzisz stronę hobbystyczną, firmową lub portal tematyczny, warto ją zainstalować i zwracać uwagę na wszelkie wskazówki wyświetlane podczas tworzenia wpisów. Pamiętaj, że dobranie odpowiedniego tytułu, słów kluczowych i utworzenie wartościowego opisu to pierwszy krok do sukcesu – zaistnienia na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Choć tematowi SEO można poświęcić niejedną książkę, w skrócie podpowiadamy, jak osiągać lepsze wyniki z użyciem dodatkowego rozszerzenia do WordPressa. Warto wspomnieć, że wpływ na „wysokość” wyników mają też linki zewnętrzne prowadzące do twojej strony, dlatego jeśli zależy ci na uzyskaniu topowej pozycji, dodaj swoją stronę do kilku wartościowych katalogów internetowych.

    Darmowy serwer z WordPressem dla czytelników

    Pół roku temu rozpoczęliśmy wspólną akcję PC Formatu z firmą hostingową Cal.pl, dzięki której możesz korzystać za darmo nawet przez rok z serwera o pojemności 5 GB – bez limitu transferu i z preinstalowanym WordPressem. W poprzednich odcinkach oprócz procesu rejestracji konta opisywaliśmy, jak skonfigurować skrypt, zainstalować nowe motywy graficzne i w jaki sposób zarządzać kontami użytkowników. Archiwalne wydania możesz zamówić, kontaktując się z działem prenumeraty. Wystarczy zadzwonić pod numer 67 354 16 05 lub 67 210 86 05.

    Jak zainstalować i skonfigurować Yoast SEO

    W artykule pominęliśmy szczegółowy opis instalacji wtyczki – proces instalacji rozszerzeń opisywaliśmy dokładnie w czwartej części poradnika do WordPressa. Archiwalny materiał znajdziesz na naszej stronie internetowej pod adresem www.pcformat.pl/Dodatkowe-wtyczki,a,4486

    Krok 1

    Zaloguj się do panelu administracyjnego WordPressa i przejdź od razu do zakładki Wtyczki – Dodaj Nową. W wyszukiwarce wtyczek odszukaj tę o nazwie Yoast SEO i ją zainstaluj.

    Obraz

    Krok 2

    Włącz wtyczkę w panelu, a następnie na liście zainstalowanych wtyczek odszukaj nazwę Yoast SEO i kliknij odnośnik Ustawienia, aby przejść do konfiguracji rozszerzenia.

    Krok 3

    W kokpicie ustawień wtyczki Yoast SEO znajdują się dwie sekcje. Problems zawiera wszelkie wykryte błędy i problemy, które mogą wpływać na niepoprawne pozycjonowanie. W Notifications zobaczysz wszystkie aktualne powiadomienia.

    Krok 4

    Przejdź do zakładki Ogólne i kliknij przycisk Open the configuration wizard, aby rozpocząć proces konfiguracji wtyczki. W pierwszym kroku możesz podać imię i adres e-mail i zapisać się do newslettera, aktywując go przyciskiem Sign up!. Jeśli nie jesteś zainteresowany aktualnościami, kliknij Dalej.

    Obraz

    Krok 5

    W kolejnym kroku, Environment, wybierz rodzaj środowiska, w jakim działa twoja witryna. Jeśli strona jest w budowie, wybierz Development, a jeśli pozostaje w fazie testów, wybierz Staging. W sytuacji, gdy serwis już w pełni funkcjonuje, generując rzeczywisty ruch internautów, zaznacz Production i przejdź Dalej.

    Obraz

    Krok 6

    W etapie Site type określ rodzaj swojej strony. Zalecamy wybór opcji Other personal site, jeśli to strona prywatna, lub Other corporate site jeśli służy firmie. W przypadku prowadzenia strony z aktualnościami wybierz New site, a jeśli serwis ma charakter sklepu internetowego, zaznacz Webshop. Kliknij Dalej.

    Obraz

    Krok 7

    Następnie określ, czy strona należy do firmy, czy do osoby prywatnej, i podaj nazwę firmy lub imię właściciela witryny, np. Wojciech. Przejdź Dalej. W kolejnym kroku możesz podać linki do profilów strony na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy YouTubie. Jeśli nie prowadzisz kont społecznościowych, zostaw te pola puste i przejdź Dalej.

    Obraz

    Krok 8

    W kolejnym kroku należy wskazać widoczne (Visible) oraz ukryte (Hidden) dla wyszukiwarki Google elementy strony. Na początku definiujesz wpisy, następnie podstrony, a na końcu media. Jeśli wszystkie elementy mają być widoczne w sieci, zaznacz Visible przy wszystkich polach i kliknij Dalej.

    Krok 9

    W sekcji Multiple authors określ, czy twoja strona ma więcej niż jednego autora, i przejdź dalej. Następnie kliknij przycisk POBIERZ KOD UWIERZYTELNIAJĄCY GOOGLE, w otwartym oknie udziel zgody, klikając Zezwól, i skopiuj wygenerowany kod. Należy wkleić go w polu Authorization code w konfiguratorze wtyczki. Następnie naciśnij Uwierzytelnij i przejdź dalej.

    Obraz

    Krok 10

    W etapie Title settings wpisz nazwę witryny i wybierz separator, i przejdź dalej. W ten sposób ukończysz konfigurację. Kliknij przycisk Zamknij, by powrócić do panelu administracyjnego WordPressa.

    Obraz

    Ustawienia wpisu

    Podczas dodawania nowego wpisu pod edytorem wizualnym pojawi się dodatkowe okno konfiguracyjne o nazwie Yoast SEO. Aby zadbać o jak najlepsze osiąganie wyników w wyszukiwarce, poświęć chwilę na dostosowanie kilku parametrów w tym oknie.

    Krok 1

    W panelu administracyjnym przejdź do tworzenia nowego wpisu. Standardowo uzupełnij tytuł i treść wpisu oraz wydziel fragment zajawki. Gdy uzupełnisz te dane, przewiń stronę do sekcji Yoast SEO.

    Krok 2

    Zobaczysz podgląd strony w wynikach wyszukiwania. Tytuł będzie automatycznie pobierany i łączony z nazwą strony, którą zdefiniowałeś w konfiguracji wtyczki. Dlatego zwróć uwagę na budowanie tytułu i na chwilę wciel się w internautę, który będzie szukać informacji w Google. Spróbuj utworzyć taki tytuł, który będzie potencjalnie interesujący dla osoby szukającej. Fragment wpisu pobierany jest z początkowego tekstu twojego artykułu. Tytuł wpisu i fragment opisu możesz zmodyfikować po kliknięciu przycisku Edytuj wygląd podstrony w wynikach wyszukiwania.

    Obraz

    Krok 3

    Aby podkreślić ważność jakiegoś słowa i przeprowadzić pod jego kątem analizę, wpisz je w polu Focus keyword. W doborze odpowiednich słów zarówno w tytule, jak i w opisie, pomoże kolorowa kropka. Zielona oznacza, że wszystkie dane są poprawne, pomarańczowa informuje o akceptowalnych danych, które można poprawić dla uzyskania lepszego efektu w wynikach wyszukiwania, a czerwona sygnalizuje konieczność zmiany.

    Krok 4

    Wynik analizy zobaczysz w zakładce Readability. Jeśli wszystkie kropki są zielone, możesz być zadowolony z efektu.

    Wybrane dla Ciebie