AktualnościYouTube: Filmy nie będą już wyświetlały się w niskiej jakości, a Shortsy zdobędą więcej wyświetleń

YouTube: Filmy nie będą już wyświetlały się w niskiej jakości, a Shortsy zdobędą więcej wyświetleń

Programiści Google postanowili usiąść do pracy i rozwiązać obecny od tygodnia problem z odtwarzaniem materiałów w niskiej rozdzielczości na urządzeniach z systemem iOS.

YouTube
YouTube
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Ju Jaeyoung
Jakub Dmuchowski

W ubiegłym tygodniu sporo osób korzystających z YouTube na sprzęcie z iOS na pokładzie zaczęło skarżyć się na problem z wyświetlaniem filmów w bardzo niskiej rozdzielczości. Bolączka tyczyła się zarówno dłuższych treści, jak i Shortsów, a 20 marca Google dało do zrozumienia, że wie o jej istnieniu i pracuje nad rozwiązaniem. To przyszło dopiero po kilku dniach, niemniej wszyscy powinni już mieć możliwość korzystania z popularnej platformy w wygodny sposób.

Poprawki i zmiany na YouTube

W aktualizacji wpisu na stronie wsparcia Google pojawiła się informacja, że wszystko działa już jak należy, a problemy z rozpikselowanymi filmami zostały całkowicie wyeliminowane. Poprawka prawdopodobnie została wdrożona po stronie firmy Google, a więc aktualizacje aplikacji mogą okazać się całkowicie zbędne.

Kolejną zmianą, jaka zawita na YouTube, jest modyfikacja naliczania wyświetleń pod Shortsami. Gigant z Mountain View zapowiedział, że już wkrótce wdroży system znany z produktów konkurencji, tj. TikToka i Instagrama. Poczynając od 31 marca, za wyświetlenie uznane będzie każde rozpoczęcie odtwarzania materiału i zniknie potrzeba dotrwania do którejś sekundy, aby zostać uwzględnionym w statystykach.

Historycznie w YouTube wyświetlenie było liczone po odtworzeniu filmu krótkometrażowego przez określoną liczbę sekund. Słyszeliśmy jednak, że chcecie wiedzieć, jak często Wasze Shortsy są oglądane, dlatego wprowadzamy tę aktualizację!

Fragment strony wsparcia YouTube

Co ciekawe, stary system naliczania nie zniknie, aczkolwiek dostępny będzie jedynie z poziomu opcji "zaangażowane wyświetlenia" (ang. engaged views) na stronie analityki. Mimo wszystko to również ten wskaźnik pozostanie wyznacznikiem tego, jaki zysk generują dane materiały oraz czy ich twórca kwalifikuje się do udziału w YouTube Partnership Program.

Wybrane dla Ciebie