InternetZamiast Outlooka

    Zamiast Outlooka

    Jaką aplikację pocztową wybrać? Outlook, The Bat! czy może Thunderbird? Jeżeli szukasz nieskomplikowanego narzędzia do obsługi poczty, polecamy darmowego Mailbirda.

    Zamiast Outlooka

    W miarę wydawania kolejnych wersji wszystkie programy pocztowe obrastają w dodatkowe funkcje i przez to stają się mniej przejrzyste i wygodne w używaniu. Zazwyczaj każdy z popularnych programów, takich jak Outlook, Thunderbird czy The Bat!, oferuje wiele narzędzi niezwiązanych bezpośrednio z odbieraniem i wysyłaniem poczty. Owszem, zwieksza to funkcjonalność programu, ale dla użytkownika, który chce szybko i w możliwie najprostszy sposób wysłać wiadomość e-mail, oznacza to tylko kłopoty z obsługą i wolniejsze funkcjonowanie programu.

    Dlatego, jeżeli szukasz prostego narzędzia do odbioru i wysyłania wiadomości i nie zależy ci na różnych dodatkach, zainstaluj Mailbirda (aplikację można pobrać z serwisu PC Format Programy). Z powodzeniem może on zastąpić skomplikowanego Outlooka czy Thunderbirda.

    Konfiguracja konta pocztowego

    Kreator konfiguracji konta pojawia się podczas pierwszego uruchomienia programu. To jedynie kilka prostych kroków, które trzeba wykonać, by rozpocząć korzystanie z aplikacji.

    Krok 1

    W pierwszym oknie kreatora program Mailbird prosi o podanie podstawowych informacji o konfigurowanym koncie pocztowym. Dzięki polskiemu tłumaczeniu konfiguracja jest niezmiernie łatwa. W polu Twoje nazwisko wpisz nazwę, która będzie wyświetlana w nagłówku wiadomości u odbiorcy, w polu Email umieść adres swojej skrzynki pocztowej, a poniżej hasło, jakie jest potrzebne, by się do niej zalogować. Kliknij przycisk Kontynuuj.

    Krok 2

    Program stara się automatycznie rozpoznać konfigurację serwerów obsługujących wysyłanie i odbiór wiadomości. Jeżeli mu się to uda, zostaniesz poinformowany stosownym komunikatem. Jeżeli nie, potrzebne adresy trzeba będzie wprowadzić ręcznie. Bez względu na to, czy chcesz uzupełnić, czy zmodyfikować parametry skrzynki, kliknij Edytuj ustawienia serwera.

    Krok 3

    Wszystkie dane, które wprowadza się w tym oknie kreatora, uzyskasz od dostawcy usług pocztowych, z których korzystasz. Ustawienie na liście Typ serwera w sekcji Serwer poczty przychodzącej zależy od sposobu , w jaki korzystasz z poczty. Jeżeli masz w jakiś sposób limitowanie połączenie z internetem i często pracujesz offline, skorzystaj z serwera POP3. Za jego pomocą będziesz pobierał lokalnie całe wiadomości, wyedytujesz je i przygotujesz odpowiedzi, a wysyłka zostanie przeprowadzona w czasie kolejnego połączenia z siecią. Jeżeli łączysz się ze skrzynką z poziomu różnych systemów czy platform, na przykład kilku komputerów, tabletu i smartfona, ustaw serwer IMAP (o ile obsługiwany jest przez twojego dostawcę poczty). W ten sposób zawartość skrzynek będzie automatycznie synchronizowana z każdym stanowiskiem, a pobierane tylko te wiadomości, które chcesz przeczytać.

    Obraz

    Krok 4

    Uzupełnij pola Nazwa serwera oraz Port. Ten ostatni zależy z reguły od typu serwera. Wprowadź nazwę konta oraz hasło. Na liście Szyfrowanie wskaż protokół szyfrujący używany przez dostawcę. Podobne informacje wprowadź do sekcji Serwer poczty wychodzącej. Jeżeli wybrałeś protokół POP3, skonfiguruj także opcje pozostawiania kopii wiadomości na serwerze. Najlepiej umieścić zaznaczenie w polach Zostaw kopie wiadomości na serwerze oraz Usuń permanentnie po skasowaniu przeze mnie. Jeżeli jednak skrzynka ma niewielką pojemność, trzeba uważać, by nie została szybko zapełniona. Kliknij Kontynuuj.

    Krok 5

    Zanim program pobierze wszystkie wiadomości, możesz jeszcze połączyć swoją skrzynkę z kontem na Facebooku. Zrobisz to klikając przycisk Connect with Facebook. Jeżeli nie chcesz konfigurować takiego połączenia, musisz zamknąć program i uruchomić go ponownie – proste anulowanie operacji łączenia nie zostało przewidziane. Dopiero teraz Mailbird jest gotowy do pracy.

    Obraz

    Korzystanie z interfejsu

    Okno Mailbirda jest bardzo proste, wręcz ascetyczne. Nie widać w nim żadnych menu, liczba przycisków została ograniczona do minimum. Początkujący użytkownik może nawet odnieść wrażenie, że program nie zainstalował się prawidłowo. Nic bardziej mylnego. Nie trzeba skomplikowanego i rozbudowanego interfejsu, by sprawnie obsługiwać skrzynki pocztowe.

    Krok 1

    Po lewej stronie okna umieszczony jest panel z folderami oraz skonfigurowanymi skrzynkami. Konta pocztowe widoczne są u góry, foldery poniżej. Wybranie skrzynki powoduje zmianę zawartości folderów. U dołu panelu znajduje się Centrum powiadomień – jego kliknięcie powoduje otworzenie się dodatkowego menu zawierającego informacje o aktualnie przeprowadzanych operacjach. W tej samej sekcji jest także łącze Aplikacje, pozwalające włączyć bądź wyłączyć aplety działające w Mailbirdzie. Obsługują one dodatkowe funkcje – dysk Google, kalendarz czy zadania.

    Obraz

    Krok 2

    Wybranie folderu w lewym panelu spowoduje wyświetlenie jego zawartości (zwykle wszystkich wiadomości) w centralnej części okna. Po kliknięciu wiadomości, treść pojawi się po prawej stronie. Dwukrotnym kliknięciem otworzysz pocztę w nowym oknie. W tym widoku, pod przyciskiem ze strzałką skierowaną w dół, ukryte są wszystkie funkcje związane z odpowiedzią na e-mail. Wystarczy rozwinąć menu i wskazać na przykład Odpowiedz.

    Obraz

    Krok 3

    Aby skomponować nową wiadomość, kliknij przycisk Mailbird w lewym górnym rogu okna, a następnie wybierz polecenie Nowa wiadomość. Możesz także od razu skorzystać z ikony tworzenia poczty umieszczonej na górnym pasku programu, z prawej strony przycisku. Obok widoczny jest jeszcze jeden przycisk – służy on do wyszukiwania. Guzik pośrodku paska tytułu oznacza całą pocztę jako przeczytaną. W menu Mailbird znajduje się także polecenie Opcje. Za jego pomocą dostaniesz się do okna pozwalającego zmienić parametry pracy aplikacji:

    Obraz

    Krok 4

    Operacje przypisane do wiadomości uruchomisz za pomocą menu kontekstowego dostępnego po kliknięciu wybranej wiadomości prawym przyciskiem myszy. Umieszczone tu opcje pozwolą ci odpowiedzieć na e-mail, przesłać go dalej czy skopiować. Za ich pomocą oznaczysz wybranego e-maila jako spam bądź wydrukujesz treść ważnej wiadomości.

    Obraz

    Tworzenie podpisu do wiadomości

    Jedną z częściej wykorzystywanych funkcji programów pocztowych jest automatyczne uzupełnianie wiadomości podpisem użytkownika. Podczas tworzenia e-maila dodawana jest stopka zawierająca dane firmowe, adresy czy po prostu różne zwroty grzecznościowe. Zobacz, jak stworzyć podpis w Mailbirdzie.

    Krok 1

    Kliknij przycisk Mailbird i wybierz z menu Opcje. Przejdź na kartę Tożsamości i dwukrotnie kliknij konto pocztowe, do którego chcesz przypisać podpis.

    Obraz

    Krok 2

    Treść podpisu umieść w polu tekstowym Podpis. Wygląd stopki możesz w ograniczonym zakresie formatować. Masz do wyboru pięć czcionek, kilka różnych wielkości i kolorów fontów, funkcje pogrubiania i pochylania. Jeżeli klikniesz przycisk Wstaw obraz, za pośrednictwem okna Insert Picture umieścisz w podpisie grafikę, na przykład firmowe logo. Może to być plik z sieci lub lokalny, trzeba jedynie określić jego rozmiar za pomocą opcji z listy Który rozmiar wolisz i kliknąć Dodaj. Aby zaakceptować treść i formatowanie stopki, kliknij OK.

    Obraz
    oprogramowanieinternete-mail

    Wybrane dla Ciebie