InternetWłasne WWW w kwadrans

    Własne WWW w kwadrans

    Na uruchomienie własnej strony w dwóch wersjach naraz na pecety i smartfony potrzebujesz zaledwie 15 minut. W dodatku nie musisz się znać na programowaniu ani zlecać usługi profesjonalnym firmom. Wystarczy skorzystać z Jimdo.

    Własne WWW  w kwadrans

    Z podstawowym pakietem Jimdo otrzymasz aż 500 MB powierzchni dyskowej i dostęp do bogatej gamy szablonów. Jeśli zdecydujesz się na uruchomienie prostego sklepu internetowego, będziesz mógł w ramach bezpłatnego konta sprzedawać maksymalnie 5 produktów, a płatności zintegrujesz ze swoim kontem na PayPalu. Swoją stronę bez problemu wzbogacisz o blog, wideo, księgę gości, a nawet galerię zdjęć. Na uwagę zasługuje również dodatkowa, specjalna wersja strony na urządzenia mobilne, która zostanie automatycznie wygenerowana w momencie założenia konta.

    Rejestracja darmowego konta

    Na założenie bezpłatnego konta w Jimdo potrzebujesz zaledwie kilku minut.

    Krok 1

    Uruchom przeglądarkę internetową i wpisz adres www.jimdo.com. W górnym rogu witryny rozwiń listę języków, klikając English, i wybierz z niej Polski.

    Krok 2

    W polu Wybierz adres URL wpisz propozycję adresu dla swojej witryny, a w polu Podaj swój adres e-mail podaj adres skrzynki e-mailowej, na który otrzymasz informacje dotyczące aktywacji konta. Zaznacz opcję Tak, przeczytałem i akceptuję Ogólne Warunki Handlowe... i kliknij Tworzenie darmowej strony.

    Obraz

    Krok 3

    W kolejnym kroku, w pole tekstowe Wpisz dwa wyrazy przepisz słowo, które zostanie wyświetlone na obrazku powyżej i kliknij przycisk Tworzenie darmowej strony.

    Obraz

    Krok 4

    W ciągu 15 minut otrzymasz e-mail z wygenerowanym hasłem, którym posłużysz się do logowania. Twoja strona jest już gotowa. Wejdź na nią, klikając przycisk Wejdź na swoją nową stronę.

    Obraz

    Edycja wyglądu strony

    Po uruchomieniu witryny przejdź do zmodyfikowania jej wyglądu. Do dyspozycji masz wiele gotowych szablonów. Stronę możesz wzbogacić o mechanizm blogu.

    Krok 1

    Otwórz w przeglądarce internetowej swoją stronę w Jimdo, w naszym przykładzie pcformat.jimdo.com. Odszukaj na stronie odnośnik Zaloguj w dolnej części witryny. Kliknij go. W oknie logowania, w pole Twoje hasło wpisz hasło, które otrzymałeś na skrzynkę e-mailową, i kliknij Zaloguj.

    Obraz
    Obraz

    Krok 2

    Po chwili pojawi się dodatkowe okienko z panelem administracyjnym. Klikając pierwszą ikonkę Design, możesz zmienić standardowy szablon. W naszym przykładzie wybraliśmy F4193. Po wybraniu szablonu zobaczysz podgląd i pytanie Czy na pewno chcesz zapisać zmianę szablonu? Jeśli wybór jest satysfakcjonujący, kliknij Tak.

    Obraz

    Krok 3

    Na pasku administracyjnym kliknij ikonę Styl. W sekcji Przykłady masz gotowe style. Możesz wybrać jeden z nich lub utworzyć własny, klikając odnośniki Tekst, Nagłówek 1, Nagłówek 2 i modyfikując rodzaj i wielkość czcionki, odstępy między wierszami oraz kolor.

    Obraz

    Krok 4

    Klikając ikonkę Blog, możesz uruchomić mechanizm blogowy na twojej stronie. W tym celu kliknij przycisk Załóż bloga na mojej stronie Jimdo.

    Obraz

    Krok 5

    Ikona Ustawienia służy do zarządzania parametrami konta. W ramach używania bezpłatnego konta możesz korzystać tylko z niektórych funkcji dostępnych w tej sekcji panelu administracyjnego.

    Obraz

    Modyfikacja strony i edycja treści

    Zarządzanie witryną jest naprawdę proste i intuicyjne. Wszystko jest oparte na wizualnym interfejsie, dzięki czemu nie musisz znać nawet podstaw języka HTML.

    Krok 1

    Na razie możesz zamknąć okienko panelu administracyjnego przysłaniające stronę internetową. W tym celu kliknij ikonę Xlub odnośnik zwiń widoczny pod ikonami.

    Obraz

    Krok 2

    Aby zmodyfikować nagłówek, naprowadź kursor myszy na obrazek. Po chwili pojawi się opcja Edycja obrazu nagłówka. Kliknij ją. Zobaczysz galerię gotowych fotografii nagłówkowych. Możesz wybrać jedną z dostępnych lub wczytać swoje zdjęcie, klikając zakładkę Własne obrazy.

    Obraz
    Obraz

    Krok 3

    W zakładce Motywy możesz dodać teksturę, która zostanie nałożona na nagłówek. W naszym przykładzie wybraliśmy:

    Obraz

    Krok 4

    Przejdź do zakładki Dopasuj obraz do nagłówka, aby zmodyfikować wysokość nagłówka. Suwakami możesz dopasować ustawienia wyświetlania fotografii w tle nagłówka.

    Obraz

    Krok 5

    Kliknij zakładkę Tytuł i wprowadź tytuł dla swojej strony. Zmień krój i wielkość czcionki i dopasuj kolor do wybranego szablonu witryny. W sekcji Pozycja suwakami poziomo i pionowo możesz ustawić położenie tekstu nagłówka.

    Obraz

    Krok 1

    Naprowadź kursor myszy na menu i kliknij wyświetlony odnośnik Edycja menu nawigacji. Pojawi się okienko z listą podstron. Możesz zmienić ich tytuły, a posługując się ikonami strzałek, zmieniać ich kolejność wyświetlania, kasować lub ukrywać wyświetlanie w menu ikoną z symbolem oka.

    Obraz
    Obraz

    Krok 2

    Aby dodać podstronę, kliknij Dodaj nową stronę. W naszym przykładzie utworzyliśmy podstronę Testy sprzętu. Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz. Powtórz tę czynność tyle razy, ile chcesz założyć podstron. Po dokonaniu zmian kliknij odnośnik Zamknij.

    Obraz

    Krok 3

    Naprowadź kursor myszy na nagłówek Kontakt. Zobaczysz podświetlenie elementu. Klikając strzałki kierunkowe i przytrzymując lewy przycisk myszy, możesz przesuwać obiekt w obrębie witryny i zmieniać jego położenie. Kliknij myszą w środku zaznaczonego obiektu, aby wyświetlić edytor treści. Zmodyfikuj zawartość i po wprowadzeniu zmian kliknij Zapisz.

    Obraz

    Krok 1

    Na stronie głównej naprowadź kursor myszy na element ze standardową treścią: Witamy na Twojej nowej stronie internetowej!. Aby edytować zawartość tego elementu, kliknij kursorem myszy na obiekcie i posługując się wizualnym edytorem treści, zmień zawartość tekstu w obrębie tego elementu. W podobny sposób zmień treść w tekście powitalnym.

    Obraz

    Krok 2

    Aby dodać dodatkowy element na stronę główną, naprowadź kursor myszy na istniejący element i kliknij ikonę +. Rozwinie się lista ponad 20 dostępnych modułów. Możesz wstawić m.in. zdjęcie, tabelę, film wideo, mapkę z Google Maps, księgę gości, formularz i mechanizm pobierania plików. Każdy z elementów ma intuicyjny kreator, który ułatwi wdrożenie wybranego obiektu.

    Obraz

    Krok 3

    Jeśli uznasz, że któryś ze wstawionych elementów jest niepotrzebny lub dokonałeś błędnego wyboru, naprowadź na niego kursor myszy i kliknij ikonę z symbolem kosza.

    Krok 4

    W podobny sposób odbywa się edycja treści na pozostałych podstronach. Wystarczy z menu nawigacyjnego wybrać i kliknąć odpowiednią podstronę, aby przejść do trybu jej edycji, np. O nas

    Obraz

    Krok 5

    W dziale Kontakt masz przygotowany gotowy formularz kontaktowy, który ułatwi kontakt internautów z autorem strony. Wiadomości wysyłane za pośrednictwem formularza zostaną przesłane na twój adres e-mailowy podany w ustawieniach konta Jimdo. Możesz zmienić wygląd formularza, dodać zabezpieczenie CAPTCHA i zmodyfikować swój adres e-mailowy, klikając kursorem myszy na formularzu kontaktowym.

    Obraz
    Obraz

    Krok 6

    Aby sprawdzić, jak funkcjonuje twoja strona, musisz wyjść z trybu edycji. W tym celu kliknij odnośnik Podgląd widoczny na dole strony. Aby powrócić do trybu edycji, kliknij odnośnik Edycja strony.

    Obraz

    Płatne pakiety

    W ofercie Jimdo, oprócz darmowej usługi, dostępne są też 2 płatne pakiety, które oferują wiele dodatkowych możliwości, których nie znajdziesz w ramach bezpłatnego konta. Porównanie parametrów znajduje się pod adresem http://pcformat.pl/u/440

    Obraz

    Wybrane dla Ciebie